reklama

neúctivý politický amaterizmus,kontra úctyhodná gastronomická prof

Neúctivý politický amaterizmus, kontra úctyhodná gastronomická profesionalita. Kamarát mi predvčerom preposlal video z youtube o politickom kabarete Richarda Sulíka, ktorý je smerovaný k voľbám do europarlamentu. Teda asi. To som sa len popri tom letmo dočítal. Ale asi som nepochopil, čo sa odo mňa očakávalo, aby som pochopil.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Napriek nepochopeniu (zrejme z dôvodu môjho nižšieho intelektu) ma však zarazilo viacero vecí, niektoré sa ma dokonca výrazne dotkli. Pre mňa trápna, bezduchá a bezcenná scénka formátu krajného amaterizmu a diletantstva (po každej stránke scénického dramatického prejavu) začínala tým, ako niekto predkladá „kompetentnému“ projekt a vyzerá i vyjadruje sa (prosím o prepáčenie za výraz)ako kretén. Za iných okolností by som nebol ochotný oberať sa o svoj drahocenný čas, sledovaním čohosi takého primitívneho tým, že by som to sledoval ďalej. Avšak ten dotyčný „nahlúply chudák“ sa predstavil, že prišiel zo Spišského Hrhova. A to ma zaujalo. Žiaľ. Napriek tomu že v Hrhove nežijem sa ma to dotklo do tej miery, že som v sebe začal analyzovať, čo sa ma to vlastne dotklo, keďže na odpad najrôznejšieho druhu tlačiaci sa pod kožu z médií, som predsa len zvyknutý. Dotkla sa ma neúcta. A prišlo mi smutno. Pokladám sa za veselého človeka, ktorý by za štipku humoru aj život dal. Toto však nepovažujem za humor. Nezmyselne, nekoncepčne a urážlivo vziať do úst niečie meno a spojiť ho v jednej ploche s amaterizmom, prostoduchosťou, rozkrádaním a nezmyselným plytvaním tzv. európskych peňazí, sa mi skrátka prieči. A tak sa nielen virtuálne pána Sulíka, ale hlavne sám seba pýtam – prečo? Napadá ma, že zrejme z dôvodu absencie elementárnej úcty. Úcty s k ľuďom, ktorí sa snažia, aby bol svet aspoň o trochu lepší, alebo aspoň iný. Tým, ktorí namiesto toho aby sedeli na pohodlných politických miestach a hrali piškvorky s voličmi a občanmi, ozajstne a rukolapne pracujú pre ľudí. Vymýšľajú, inovujú, pretvárajú, programujú, projektujú... Napísané je: „po ovocí ich spoznáte“. Myslím si, že Hrhov po ovocí je možné spoznať veľmi rýchlo.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Asi nechcem aby ma zastupovali ľudia, ktorí nie sú schopní elementárnej úcty a schopnosti rozoznávať rozdielnosť, medzi vtipom a trápnosťou. A to nie len niekde v európskom ale akomkoľvek parlamente. Aj keď mi doteraz boli možno občas sympatickí a za niektoré názory som si ich dokonca ctil. Môj priateľ ujo Lazorík vraví, že úpadok spoločnosti zapríčinila neúcta. Isto na tom bude veľ a pravdy. Videl som dnes policajtov, ktorí nedali prednosť páru seniorov na prechode pre chodcov. Popri tom vodič (policajt) telefonoval a spolujazdec sa na niečom vychechtával. Ani 50kou istotne nešli. Ani trochu nevyzerali ani na to, aby išli niekomu pomáhať, alebo niečo chrániť. Pravdu povediac, som vlastne ešte nevidel, aby policajné auto dalo na prechode prednosť chodcom a to veru najazdím kilometrov dosť. Keď som dnes pridržal jednej pani dvere (napokon by som aj tak nemohol vojsť, pokiaľ by ona nevyšla) povedala, že sa jej už dávno nestalo, aby k nej bol niekto taký úctivý... a 15minút na to som videl ako mamka zápasí ani nie tak so svojim kočíkom, ako s davom ľudí ktorí sa snažia prebojovať k pokladniam v obchode, pretože sa snažia nie že dobre, ale hlavne rýchlo nakúpiť... Och, joj...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ešte že ma v tomto predivnom rozčarovaní a takmer depresívnom stave z analýzy stavu úcty ľudí k ľuďom, prepadol hlad a išiel som sa nabaštiť na Baštu. Nie profesionálne falošným úctivým prístupom ku zákazníkovi, ale nefalšovaným milým a ľudským spôsobom ma obslúžil čašník, na ktorom vidno, že má ľudí naozaj rád. Medzi polievkou (inak vynikajúcou) a hlavným jedlom (už tradične skvelým) sa ma dokonca spýtal, či mám dobrý deň aj keď vonku tak leje... Ani neviem čo som v tej chvíli odpovedal. Ale naisto viem, že dobrý deň mám vtedy, ak vidím okolo seba dobrých ľudí. Takých ktorí majú radi svoju prácu a dokážu si vážiť prácu iných.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Toť možno môj skromný odkaz pre všetkých (nielen) politikov, policajtov a verejných činiteľov. Ak sa naučíte niečo prospešné robiť, tak to robte. Nesnažte sa však prosím byť vtipní, byť humoristom alebo hercom je vážny kumšt, to treba vedieť. Ak sa naučíte vážiť si ľudí, možno zvládnete aj robiť prospešnú prácu pre ľudí. Dokonca si budete vážiť aj sami seba a ostatní si budú vážiť vás. A ešte jedna skromná rada pre všetkých – ak si neviete dať rady, odbehnite si nabaštiť sa tam (trebárs na Baštu), kde k vám budú ľudsky úctiví a vy dokážete doceniť dobrý pokrm, kombinovaný s ozajstným kumštom. Pozor však na to, že sýty hladnému neverí J.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Autor: Michal Smetanka

Obec Spišský Hrhov

Obec Spišský Hrhov

Bloger 
  • Počet článkov:  16
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Obec Spišský Hrhov Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu